Wednesday, 6 June 2012

Charles Darwin vs. Creationists

A 4-page story I did in my spare time. I am quite happy of it especially because I did it straight with pen, without any previous pencil version, preliminary sketches or other. About the theme, it is an evergreen, and you all know about the famous caricature depicting Charles Darwin with a monkey's body because of his theories.







About the sentence causing Darwin's rampage: apparently it was really pronounced by the English bishop Samuel Wilberforce, during a public debate with biologist (and supporter of Darwin theories) Thomas Henry Huxley.

Italian version:



2 comments:

  1. Ah ah ! Divertente come sempre, Brunez ! Ammiro la tua creatività e soprattutto la tua "produttività" in fatto di fumetti ! Io ci impiegavo sempre troppo tempo e quindi finivo per farne pochi.... non a caso adesso mi dedico solo a illustrazioni singole, appena il tempo me lo concede...! :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. a chi lo dici, questa qua di Darwin ci ho messo poco a farla (un paio di giorni) ma giusto perché ho disegnato d'impulso direttamente con la penna... ma se mi metto a far le cose d'impegno con matita+inchiostrazione ci metto tanto tempo anch'io. e il bello (o per meglio dire, il brutto) è che il risultato finale fra le due "tecniche" non è che sia poi così diverso XD

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...